2014-03-28 / 18:04:50
Utrustning
Dressyrsadeln som vi beställde förra veckan kom för någon dag sedan så både igår och idag har jag provat den. Det är samma märke, storlek och typ som allroundsadeln (förutom att det är en dressyrsadel då) vi har vilken sitter perfekt på Leo så förhoppningsvis gör den här det också, så vitt jag kan se i alla fall. Jag har inte varit en person som intresserat mig för dressyr från början men när jag fick Leo blev det en helt annan sak. Och jag vill göra det på "riktigt", för känslan blir en helt annan med en sadel passande för ändamålet. Tycker det har funkat bra, ska bara försöka vänja mig då sitsen blir lite annorlunda än jag är van vid. Igår körde vi mest bara skritt så att jag såg att han rörde sig lika fritt som med andra sadeln. Idag däremot blev det lite hårdare med mycket trav och även lite galoppfattningar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0