2014-08-19 / 23:04:29
Hoppning
Igår så for jag med Leo till ridhuset för att så smått börja komma igång med hoppningen efter sommarn. En liten teknikbana med extremt låg höjd fick bli lagomt för gossen. Och som han ändå hoppade! Rätt galopp hela tiden och samma tempo från början till slut. Jag satt ansvaret om rätt avhopp på mig själv, och tror aldrig jag fått en sådan aha-upplevelse när det gäller det som jag fick igår. Han lyssnade verkligen och hoppade inte en sekund före det att jag släppte han. Kändes verkligen som att vi jobbade som ett team genom hela passet igår. Kunde inte vara nöjdare. Idag däremot blev det ett rätt kort dressyrpass med mjukgörande efter gårdagens träning och nattens regnande. Igår fick han även flytta tillbaka till betet han stod på i början av sommarn, vilket bara är en liten bit ifrån stallet så nu kan vi komma igång med träning igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0