2014-04-05 / 22:18:39
Vardagen
Idag så hade jag bara tänkt att han skulle få skritta lite efter gårdagens långtur. Så det blev lite mjukgörande i paddocken så att han fick igång musklerna lite så han inte stelnar ihop. Så istället för att lägga mycket tid på ridningen idag så la jag lite mer tid på ompyssling vilket slutade med att manen åkte av. När han kom till mig så växte hans man lite åt båda hållen, det vill säga den ville inte lägga sig på en sida. Så det var bara att spara ut den och kamma över den på en sida som för att tvinga över allt. Och det funkade så att han fick hela manen på höger sida och då var det dags att klippa av den. Jag var lite tveksam då jag nu är van att se han i lång man men jag måste säga att han blev väldigt fin faktiskt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0