2013-05-05 / 21:00:38
Träning

Det har vart en lärorik dag för både mig och Leo. Detta var precis vad vi behövde för att få en knuff framåt, nu vet vi vart bristerna sitter och vad som ska tränas på. Mycket fokus på ytterbogen och ett piggt tempo framåt. Och i galoppen är det min sits som jag ska tänka på. Jag måste också tänka på att vara vaken och inte luras av att han går bra i huvud och hals, det är det som egentligen spelar minst roll, det är benen jag ska ha fokus på. Men i slutet var både huvud och ben med och han gick riktigt fint! Han började som förstå vad det handlade om och vi fick en riktigt bra kontakt och en fin känsla blev det. Som tur är kommer hon att komma tillbaka varje månad, så nu är det att träna på det vi lärt oss och se framsteg sen. Jag tycker om de sätt hon ville att jag skulle jobba på, bestämt men inget slit och väldigt mjukt och fint. Det var en trött och nöjd Leo som rullade sig i hagen efteråt, fler sånna här dagar vill vi ha.

Han är helt klart en skönhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0