Du säger ingenting min kära lilla ponny ♥

2012-09-20 / 19:53:53
Vardagen
Fortsatt mjukgörande arbete idag. Många varierande övningar så han inte tröttnar. Upplevde han mjukare i vänster redan från början idag. och öppnorna gick sååå mycket bättre idag, tänk vad sitsen kan göra för underverk!
Hade kunnat fortsätta dagens pass i evigheter, gick så bra och jag var så lycklig. Han går så otroligt fint och är så mjuk. Har aldrig ridit en häst (förutom Diva, men hon är en klass för sig) som är så mjuk i munnen som han. Han går i formen direkt bara jag håller i tyglarna, vilket har gjort att mina händer har blivit så försiktiga. Vill verkligen behålla hans mjukhet. För jag tycker det verkligen är felfelfel att sitta o slita o stoppa munnen full med bett som egentligen borde förbjudas! Men Leo är mjuk, han måste ha fått en bra o fin grund där man har varit försiktig med han. Vilket är helt underbart o så borde alla hästar få de.
Har ju även glömt att nämna att vi nu är tillbaka till stallet så att han står inne om nätterna nu och sen så har vi bytt sadel(igen) vi är inne på vår fjärde nu. Måste väl kanske betyda att han byggt på sig litegrann?
:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0