You are amazing just the way you are!

2012-05-10 / 17:33:08
Framgång/Motgång
Eftersom att paddocken såg ut som en lervälling efter allt regn så fick det bli ridhuset idag.
Först ryktade jag upp han ordentligt sen gick vi upp och jag ställde fram bomövningen som vi övade när vi longerade förra veckan. Sen började jag rida fram i både skritt och trav ett bra tag innan jag börjae med bommarna. Han hittade formen direkt och höll sig i den i stort sett hela passet och hans fokus var på mig 99,9 % av passet. Det var underbart!
Och i traven kände jag riktigt hur han trampade under sig och verkligen jobbade, lugnt och avslappnat. Bommarna gick också bra och även där kände jag hur han tog i och trampade på bra.
Efter jag jobbat på volten med bommarna ett tag så tänkte jag att han skulle få koppla bort ett tag så att vi tog några galopper, och det var helt underbart, utan att jag behövde göra något behöll han den låga långa formen i fattningen och igenom hela galoppen.
Han börjar verkligen bli hur fin som helst och han tycker allt är kul vilket gör arbetet mycket roligare. Och eftersom att han är så här fin, lugn och snäll nu så kan jag bara föreställa mig vilken kanonhäst han kommer bli! Fast det är han ju redan. Allt känns så rätt, som att båda kommer att utvecklas tillsammans :)
Det är sånna här dagar som man verkligen längtar till nästa dag, och imorgon väntas uteritt! :)


<3

Kommentarer
Postat av: Lisse

Han är så mjuk och fin att rida. Ge honom några pussar från mig:)

2012-05-10 @ 19:11:45
Postat av: Lovisa

Det är han verkligen!

Det ska jag göra :)

2012-05-10 @ 19:26:04
URL: http://loviisaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0