Tillbaka på banan

2012-05-06 / 16:22:11
Utrustning
Har hunnit två vändor till stallet idag, blir en tredje ikväll. Första så fixade jag allt och bytte till nytt och fint spån i hela boxen ungefär.
Sen andra svängen så skulle vi prova sadlar, fanns en som skulle kunna passa så jag provred ett dressyrpass i den. Vi tränade på lång och låg form, gick riktigt bra och allt var i lugnt och avslappnat tempo. Och han jobbade på bra med baken. Och sadeln satt bra, och den får vi även låna gratis! :) Fast han kommer inte ha den så länge eftersom att den bara är tillfällig tills han ha fått upp musklerna, och vi måste skaffa en annan. Men skönt att kunna börja jobba uppsuttet igen :)
Han fick även lite miljöträning under provningen och han stod som ett ljus hela tiden och riktigt njöt av att få vara i centrum. Söt häst! :)




Du är min dröm, min värld, mitt allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0