Hoppträning!

2012-05-13 / 17:30:37
Träning
Fick inte tag i sadlarna till lektionen idag, men jag tänkte ändå vara med, jamena jag har ju ändå en sadel än om den inte är den bästa för mig när jag hoppar men den passar ju Leo och det är ju huvudsaken. Som uppvärmning blev det tempoväxlingar, sitsträning och form sen börja vi rida fram på några småhinder. Han kändes stabil och lyssnade bra.
När vi hoppat fram lite så höjde hon till mig och vi fick hoppa en bana på slutligen 7 hinder. I banan fanns även en trippelbarr och allt gick super!
Jag har ridit hundratals hopplektioner men jag tror dagens lektion är en av de bästa jag har gjort, han var stabil och tvekade inte utan hoppade dit jag styrde och lyssnade på den väg jag ville. Den här lektionen behövde jag verkligen, allt känns så säkert med Leo, jag kan verkligen lita på han. Så trots dressyrsadeln så blev den här hopplektionen bland de bästa nånsin! Känner verkligen att det här är hästen för mig.
:)




Du är verkligen den finaste för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0