2014-09-29 / 20:15:59
Hoppning
Oj, har tänkt skriva väldigt många gånger men det har alltid kommit något annat och sedan har jag glömt bort det. Men för drygt en vecka sedan hade vi ett av vårat absolut bästa hoppass. Känns som vi börja komma igång med hoppningen litegrann nu. Övade vidare på en av övningarna från anna-träningen och han lyssnade väldigt bra, fick fina språng och tog svängarna otroligt bra. Vi kom rätt hela tiden. Så taggad till nästa gång! Sedan har vi hunnit med lite dressyrpass, terränghoppning och mysiga turer i skogen. Idag blev han skodd och efter det blev det lite trickträning/NH. Älskar verkligen känslan när det enda han har fokus på är mig, då omgivningen absolut inte spelar någon roll. Lastningen kan jag ju också säga går framåt med stormsteg, att lasta sin egen häst och kunna fara iväg själva känns så otroligt bra. Och det är en resa som jag och Leo gjort, vi har gått vår egen väg och klarat det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0