2014-05-12 / 22:22:31
Utrustning
Var ett tag sedan sist men vi har jobbat på som vanligt. Har även en voltigegjord som är på väg hem till mig för tillfället, dess syfte kan jag ta upp i ett annat inlägg när jag fått den och provat den. Och när vi ändå är inne på utrustning så har jag även fåt hem ett par kompositstygbyglar till, har ju ett par till hoppsadeln men trivs så otroligt bra i dom att de kändes klumpigt med de andra på dressyren. Så de fick helt enkelt bli ett par till. men i alla fall, vi körde på lite dressyr idag, till en början var han en aning stel och lite ofokuserad då det hände mycket runt omkring och hästar kom och gick. Men nuförtiden tar det inte särskilt lång tid att få honom fokuserad och han jobbade på riktigt bra! Är så sugen på tävla dressyr på honom, känner verkligen att motivationen för det är på topp. Men vi ska finslipa galoppfattningarna på rakt spår och få allt att sitta innan vi tittar vidare på sådant.

 

Kommentarer
Postat av: Lisse

Åh så fin han är. Han verkar ha det så bra hos dig och jag ser fram mot att följa er på tävlingsbanan. Kanske någon tävling i Skellefteå?

Svar: Så roligt att höra! som det ser ut nu blir det mycket träning och eventuellt någon liten tävling innan betet för att sedan försöka ta oss ut lite mera. Såg nu på ridsportsförbundet att det i september anordnas en tävling i Skellefteå på srk, det får väl bli ett litet mål. För det skulle ju vara roligare att tävla där någon i alla fall känner igen oss :)
Leo och jag

2014-05-13 @ 18:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0