2013-02-19 / 21:32:09
Hoppning
Körde ett dubbelpass idag, med hälften dressyr och hälften hoppning. Kan ju vara bra att köra lite extra hårt nångång ibland. Tyckte då han verkade trivas med det upplägget iaf.
Dressyren gick hur bra som helst idag, det flöt på utav sig själv. Traven satt lika bra som igår, den enda skillnaden var att han vågade länga mer idag då vi var i ridhuset där underlaget är stabilt. Körde lite galoppfattningar och tempoväxlingar och kände så att han var med på mina hjälper.
I hoppningen så blev det en oxer och ett "titthinder". Vi övade på komma rätt före, under och efter hindret. Funkade hur bra som helst. Jag blir lika imponerad varje gång över hans lugn och säkerhet inom hoppningen. Där känner han sig trygg, där vet han precis vad som ska göras. Och jag glädjer mig varje dag över att han bara är 7 år, han har hela livet framför sig. Vi har hur mycket kvar som helst. Vi har knappt ens börjat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0