2013-08-12 / 18:12:00
Hoppning
For ut på lite legder igår och galopperade litegrann, bara flög fram liksom, inga måsten och inga krav. Idag däremot lastade jag han och drog han till ridhuset. Började med ett dressyrpass, och än om jag brukar rida lite dressyr nu och då i sommar så går det inte förneka att det inte blir lika seriöst som när man väl är på banan. Men lite semester behöver alla under sommaren. Men det spelade ingen roll för allt satt då idag, övergångar tyckte han var lite jobbigt men efter att ha påminnt han så flöt dom på i en fin och låg form dom också. I övrigt så gick han som en klocka, där vi slutade i början av sommaren. Och traven, guuud vilken skillnad det har blivit där, från att jag helst bara ville hoppa över den p.g.a att stegen alltid blev så korta inget tramp liksom, till att bara vilja fortsätta jobba i den då stegen är sjukt underbara när man jobbar han rätt. Efter dressyren ställde jag upp några hinder, hoppade fram lite innan jag satt ihop det till en bana, har inte blivit mycket hoppning i sommar så vi klättrade inte upp i några höjder, men då satt tekniken däremot väldigt bra. Fina och följsamma språng och rena galopper. Märktes att han verkligen tyckte det var kul att få flyga över hinder igen, öronen framåt och väldigt fint sug efter hindrena. Var en nöjd och glad Leo som klev in i transporten och åkte iväg till kompisarna igen sen. Tänk vilken häst jag fick tag på, har sagt det förr, och säger det igen; för mig är han perfektion. Han kanske inte är den mest välmusklade, välutbildade eller så, men det finns ingen häst som lärt mig så mycket. Och det finns inte en enda häst som har tytt sig till mig som han gör. Ingen annan häst har jag haft så bra samspel med som med Leo.




 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0