2013-07-08 / 21:25:48
Vardagen
Blev ett dressyrpass idag och tanken var att få med hela hästen, från bakdelen till nacken. Skrittade fram länge så att jag riktigt kände att allt stämde i skritten innan jag bytte och gick över till trav. Lite stel och motvillig till en början men det släppte allt eftersom. Sedan gick jag också in med inställningen at min sits skulle vara perfekt, inte någorlunda, utan perfekt. Vilket gjorde att min koncentration satt mycket på den, och det i sin tur gjorde att Leo lyssnade på den. Sen så fick vi till riktigt fina galopper, han har börjat bli stabil där med och vinglar inte ut med varken rumpan eller bogen, utan håller sig tvåspårigt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0