2013-04-03 / 22:39:43
Hoppning

Blev som planerat banhoppning idag. Började med att värma upp i alla gångarter och kände om jag hade han med mig, och det hade jag. Sen började vi hoppa fram lite på några av hindrena, kände av avståndet i kombinationen och lite sånt där. Sen tog vi hela banan några gånger. Jag ville att galopperna skulle flyta på, dvs att han skulle landa i rätt galopp för att kunna behålla galoppen i svängarna och mot nästa hinder. Efter ett tag funkade det rätt bra, men det är absolut något vi ska tänka på. Han hade ett fint tempo, blev aldrig het lr låg på i tyglarna. Han var då genomblöt av svett innan vi var klara och han lär nog kunna ha en viss träningsvärk imorgon, så det blir lite mjukgörande då sen blir det mest troligt vila för hans del på fredag då han gått hyffsat hårt nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0