En på miljonen!

2012-05-28 / 22:07:15
Vardagen
Blev ridhuset ikväll eftersom att det blåste orkanvindar och att det va så mycket liv överallt annars.
Började med att låta han skritta på långa tyglar ca. 4 varv innan vi drog igenom ett LD program i skritt och låg form. Han lyssnade bra och trampade på bra, började sen göra öppnor på en långsidan och resten av varvet körde jag övergångar sen bytte jag varv och körde samma där även några galopper. Sen körde jag igenom ett program igen innan jag bytte och gjorde slutor. Vill inte uttråka han så jag varierar helst arbetet så att jag inte gör samma sak hela tiden.
Han var jättefin och det märks så väl i både öppnorna och slutorna att han har musklat på sig, det går mycket lättare nu. Var ett bra tag sen jag övade det nu och sist så fick vi till några steg och nu, vips, en hel långsida. Det är så kul när man känner utvecklingen! :)
En riktigt bra dag för oss idag! :)


Kvällsmaten var efterlängtad;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0