2012-12-28 / 16:33:55
Hoppning
Idag tog jag tag o körde ordentligt markarbete då jag kände att det var allt bra längesen vi gjorde det. Det e otroligt bra för både ryttare o häst. För mig betyder markarbete att hästen ska få en avslappnad och trygg uppfattning av bommar o hinder, samt att den ska jobba med hela kroppen genom alla serier. Jag byggde upp en serie med upphöjda galoppbommar, en serie travbommar o sen ett travhinder oxå. Vi började med travbommarna, fick han mjuk o avslappnad där, då la vi till travhindret o när de båda flöt på bra så la jag till galoppbommarna oxå. Leo tyckte det var kul när det va mycket variation o när han fick jobba på. Tycker han va riktigt dktig, han va trött i både huvud o kropp när vi va klara. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0